
Her kan du læse historien om Djurslands Jernbanemuseum, fra etableringen i 1981 frem til i dag.
Den udgik fra Ebeltoft station.
Derefter fulgte:
Fra 1924 fortsatte aftentoget til Grenaa – fra 1925 også middagstoget.
Fra 1932, efter at ETJ havde fået endnu en motorvogn, fortsatte alle tog til Grenaa med mulighed for stop ved Homå Trinbræt (Oprettet af ETJ 1926) og Ålsø Trinbræt.
1934 startede Grenaa-Hundested færgefart, og både DSB og ETJ kunne via Grenaas havnespor køre helt til ned til færgen.
Ebeltoftbanens første tre lokomotiver blev bygget af fabrikken Vulcan i Maribo.
Damptog fotograferet en kold vinterdag kort efter afgangen fra Ebeltoft, ca. 1920.
ETJ Køreplan oktober 1946
Efter banens nedlægning i 1968 blev skinnebusmateriellet nogle måneder senere kørt til Randers og passerer her Ryomgård station. Den forreste motorvogn SM 1 blev bevaret af Dansk Jernbane-Klub; de øvrige vogne blev hugget op.
Herudover er også personvogn ETJ C1 bevaret. Den befinder sig i Aalborg og bruges af "Limfjordsbanen" i deres veterantog.
Læs evt. mere på Jernbanen.dk
Der er udgivet en bog om Ebeltoft banen. Se forlagets hjemmeside her.
Se også filmene om Ebeltoft banen på YouTube. Se menupunkt "Film"
.